Influencer marketing Nederland, wat gaat 2019 brengen?
De decembermaand loopt weer langzaam ten einde, we maken ons klaar voor de kerstdagen en gaan met vrienden en familie feestend het nieuwe jaar in. 1 januari mogen we nog even genieten van een dagje vrij om bij te komen en iedereen een gelukkig nieuwjaar maar dan…. 2 januari, dan begint het gewone leven weer. We gaan weer aan het werk en beginnen met goede moed aan een nieuwe jaar vol nieuwe kansen. Want we gaan het beter als het jaar daarvoor. We gaan onszelf weer eens overtreffen en kijken wat het nieuwe jaar ons gaat brengen. De grootste vraag als je in de influencermarketing wereld werkt is misschien nog wel wat de influencer marketing Nederlands ons gaat brengen aankomend jaar.
Wat waren eigenlijk de trends wat betreft influencer marketing Nederland afgelopen jaar?
Als we kijken naar het afgelopen jaar zien we dat de influencer marketing Nederland influencers heeft toegevoegd aan de customer journey. Waarom? Hier was simpelweg gewoon vraag naar. Klanten willen niet alleen het producten aanschaffen, ze willen de hele beleving van begin tot eind en daar dragen influencers aan bij. Daarnaast zagen we ook dat brands een langetermijnrelatie begonnen met influencers, ze maakten van de influencers ambassadeurs. Door het gezicht van een brand te worden stijgt de geloofwaardig van een influencers. Ook werd er ook nog steeds groei ondervonden in de influencer marketing Nederland. Influencer marketing was ook in 2018 nog razend populair. In de B2B markt was influencer marketing ook geen onbekende, deze vorm van marketing werd veelvuldig opgenomen in het marketing plan.
Wat gaat de influencer markt Nederland ons aankomend jaar brengen?
Er wordt verwacht dat influencer marketing Nederland ook in 2019 zeker nog zal blijven doorzetten. Deze vorm van marketing zal zeker in de B2B markt veelvuldig opgenomen worden in de marketingplannen omdat het simpelweg een goedkope, makkelijk en sterke manier van marketing is. Daarnaast worden steeds meer influencer een merk. Ze gaan hun naam verbreden en brengen zelf producten naar de markt. De achterban hebben ze namelijk toch al en is het een goed product, dan wordt het zeker een succes. Bedrijven kunnen hier slim op inspelen door een samenwerking aan te gaan. Wat de influencers betreft wordt Facebook steeds minder gezien als succesvol omdat hier al te veel reclame en content op staat. Instagram en Snapchat lijken de meest effectieve kanalen wat betreft influencer marketing Nederland.
Wat ga jij wat betreft influencer marketing Nederland optimaliseren?
Het allerbelangrijkste is misschien nog wel dat je zelf zoekt naar de trends en ontwikkelen waarvan jij denkt dat deze de influencer marketing Nederland nog een extra boost kunnen geven.